Szponzorált tartalom
Régóta veszek részt egy vegyszerekkel és fertőtlenítőszerekkel kereskedő bolt vezetésében. Abszolút ki tudok teljesedni ezen a területen, ugyanis már iskolás korom óta vonzott a kémiában az, hogy a különböző anyagok mennyiféleképpen tudnak egymással reakcióba kerülni és milyen érdekes harmadik vegyület tud akár képződni az ilyen reakciókból. Habár sajnos nem tudtam megengedni magamnak, hogy egyetemre menjek ezen a területen, vegyésztechnikusi képzésben részt tudtam venni, így szerencsére tudtam a későbbi életem során is tanulni a különböző vegyszerek természetéről.
Mai napig elkápráztat, hogy milyen érdekességeket tartogat ez a tudomány, például, hogy egy igen erős sav, a sósav és egy erős lúg, a nátrium-hidroxid reakciójából egy olyan közönséges anyagok keletkeznek, mint a konyhasó és a víz. Ezen végzettségemnek is köszönhetem, hogy a vegyszerbolti karrieremet meg tudtam kezdeni és mai napig is tudom kamatoztatni. A másik partnerem a RoadRecord nevű weboldal és alkalmazás volt, de nem rohannék előre… Sajnos, ahogy egyre magasabbra kerültem a ranglétrán, egyre távolabb kerültem az érdekes kémiai anyagoktól és közelebb a számítógépekhez. Ma főként a rendelésekért felelek, illetve az áruk beszerzésének koordinációjáért. Amikor még közvetlenül a vegyszerekkel foglalkoztam, bele sem gondoltam, mennyi szervezéssel jár az ilyen munka… Az utóbbi időben nagy fejtörést okozott számomra a kisteherautók koordinálása, amikkel a partnerektől vett vegyszereket, folyékony nitrogént és gázpalackokat szoktuk szállítani az üzletünkbe és raktárhelységünkbe. Minden egyes útnál a sofőr számára szükséges egy fuvarlevél kitöltése, rögzíteni a kiindulási helyet azt, ahova megérkezik és a kilométeróra állását mindkét helyen.
Mindez rengeteg papírmunka és igen idegesítő a sofőrök számára, legalábbis ezt panaszolják. Gyakran sajnos el is felejtik valamelyik adatot rögzíteni, utólag meg nem könnyű mindezt visszaszámolni. Ezzel szemben nagyon is érdemes ilyen útnyilvántartást vezetni, ugyanis kisteherautók esetén, habár nem kötelező, a diesel ÁFÁ-jából igen sokat lehet spórolni. Emiatt történt, hogy elkezdtem az ilyen digitális útvonalnyilvántartó fuvarlevél applikációk irányában keresgélni. Ebben a kategóriában messze a legjobbnak az említett RoadRecord NAV-álló Útnyílvántartás applikációját találtam. Csak meg kell adni a programnak a meglátogatott címeket és képes ezekből kiszámolni a megtett kilométereket, továbbá az átlag üzemanyag fogyasztás alapján az összes fogyasztott üzemanyagot is. Ezt ezek után össze tudjuk hasonlítani a kilométeróra állásokkal és azzal egyeztetni. Ami kifejezetten meggyőzött a RoadRecorddal kapcsolatban még az, hogy a NAV-os jogszabályok ismeretében lefuttat a számításokra egy 70 különböző hibára összpontosító ellenőrzést, így a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak sem lesz problémája az útnyilvántartásokkal.
A RoadRecord útnyilvántartó applikációjának bevezetése hatalmas terhet vett le a vállunkról, és azóta sokkal gördülékenyebben megy sofőrjeinknek a fuvarlevél írás. Nemcsak időt takarítunk meg vele, hanem biztosak lehetünk abban is, hogy minden dokumentációnk pontos és hibamentes. A sofőrök is elégedettebbek, hiszen megszabadultak a kézzel írott fuvarlevelek nyűgétől, és egyszerűbbé vált számukra a napi munka. Ez az apró, ám annál jelentősebb innováció ismét emlékeztetett arra, hogy a szervezés és a technológia is legalább olyan fontos elemei a munkánknak, mint maguk a jó minőségű vegyszerek. Bár néha hiányzik, hogy közvetlenül foglalkozzam a kémia izgalmas világával, az ilyen fejlesztések révén újra megtapasztalhatom, hogyan kapcsolódhat össze a tudomány, az üzlet és az innováció. Úgy érzem, ezzel nemcsak a cég működését, hanem a saját szakmai fejlődésemet is egy új szintre emeltem. Ezért bízom benne, hogy a jövőben is találunk hasonló lehetőségeket, amelyekkel tovább optimalizálhatjuk a munkánkat, és még jobbá tehetjük az ügyfeleink kiszolgálását!