Késésem végzetes okai

Szponzorált tartalom

lengéscsillapító

lengéscsillapító

Valami nem stimmel az autómmal – ezt régóta éreztem már, de egy napon a gyanúm beigazolódott. A kocsi rángatott, amikor elindultam vele. Szégyenszemre jól el is késtem a festékboltból. Megfogadtam magamban, hogy ezt a stresszt többé nem szeretném átélni. Délután aztán összegyűlt a családi tanács. Még a szomszéd is átjött, aki szeret beleszakérteni a dolgokba. Mindenki hümmögött, hogy Lengéscsillapító, de lehet, hogy kuplung javítás vagy csere is lesz ebből.

A szomszédom ajánlott egy szervizt. Nekünk, XIX. kerületi lakosoknak van ez kitalálva. Olyan szakik, akiknek már óvodában is kuplung, lengéscsillapító vagy szerszám volt a jelük. Ilyen ajánlólevéllel persze hová kívánkoznék máshová?

Először a weboldalunkon néztem szét. Külön cikket szentelnek a kuplung javításnak, vagy kuplung cserének például. Ők a Méta Autószerviz.

Minden más szolgáltatásukat is részletekbe menően fejtegetik: írnak az autódiagnosztikáról, állapotfelmérésről, autó klímáról, fékről, fényszóróról, és így tovább, felsorolni is nehéz.

Ők lesznek az én embereim!

A sok cikk rávilágított arra, hogy már rég kiszűrhettem volna, hogy baj lesz, és hogy a küszöbön áll a kuplung szervizelése. Átsiklottam a jelek felett. Csak sejtettem, hogy valami nem oké.

Ezután figyeljek, és szúrjam ki, ha valami más – ezt megjegyeztem magamnak tanulságként.

Eljárhattam volna körültekintőbben is. De most már ez nem számított. A megoldásra kellett koncentrálni.

Ahogy megtudtam, a kuplung javítás a ritkább, és a csere a gyakoribb. A cserét szettben szokták elvégezni, tehát több alkatrészt is cserélnek, nem kizárólag egyet. Erre azért is van szükség, mert ezek a szerkezetek nehezen hozzáférhetőek, és hatékonyabb munkát biztosít, hogy egyszerre cserélik az egész szettet. A kuplungtárcsa, a kinyomócsapágy, a kuplungszerkezet esik ilyenkor górcső alá.

Javításra akkor kerül sor, ha a probléma a kuplungtárcsákat érinti. Főleg egyedi kuplungtárcsák esetén érdekes ez.

Ha viszont a tengelykapcsoló vagy a tengelykapcsoló pedál az érintett, nincs mese, cserélni kell.

Ez több órán át is eltarthat, ezzel jó kalkulálni.

Az árak jócskán eltérhetnek attól függően, pontosan mit kell cserélni vagy javítani, illetve még az autó típusa is befolyásolja a végső szervizdíjat. Abból a szempontból viszont megkönnyebbülhetünk, hogy ha egyszer megfelelő szervizen esett át a kuplung, valószínűleg sokára lesz újra probléma vele – persze mi magunknak is törekednünk kell rá, hogy ne harcoljuk le a járgányt. Ha úgy bánunk vele, ahogy kell, akár tíz évig is kiszolgál minket a kuplung.

Az említett szervizzel nagy szerencsém volt, mert a mechanikus és a hidraulikus mechanizmust is tudják cserélni vagy javítani, magyarul bármilyen típusú kuplungja van az embernek, nyugodtan fordulhat hozzájuk. Mindegy, mennyi idős az autó, vagy milyen márkájú, mindenféleképpen segítségre lelhetünk a jó szakemberek között.

Informatív weboldaluknak kifejezetten hálás voltam, mert mire a szervizbe értem, kissé képbe kerültem, és nem éreztem úgy, mintha egy másik nyelven beszélnének körülöttem.

Egy tanulságot okvetlenül leszűrtem: okos dolog, ha a számítógép böngészőjében elmentünk a kedvencek közé afféle praktikus, sose tudni mikor jön jól oldalakat is, például a kuplung javítás, vagy csere témakörében is.

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás